Sildid

, ,

Enam-vähem aegade algusest peale on tootmises olnud ka mudel Nr5 ehk siis 3ribaline põrandakõlar.

Zebrano spoon pruuni peitsiga, Peerlessi midbass ja Vifa BC25 kõrgsagedus.

Kõlari väljatöötamisel sai aluseks pandud mõningad punktid. Näiteks ei tahtnud kasti  üldmõõtmeid ülemõistuse suureks kasvatada, sest mõistlikke mõõtmete korral on kõlari paigutamine ruumis lihtsam ning sellest tulenev akustiline efekt isegi suurem kui mõnevõrra mahukama kasti puhul alumisele bassiotsale tuge andev litraaž. Samamoodi on minu arust tähtsam täpne bassiesitus selle asemel et kõlar “lohistades” alumist otsa esiteks.

Elementidena on põhiprintsiibiks 8″ bass küljepeal, 5″ midbass keskosaks ning 1″ kõrgsagedus detaili lisamas. Aastate jooksul on valmistatud vägagi erinevate tehniliste lahenditega ning viimistlustega kõlareid, mõningad näited ka allpool:

Maarjakask ja punakaspruun peits, Visatoni elemendid.

Pruun saarespoon, Visatoni elemendid

Naturaalne zebrano-spoon, Vifa kõrgsagedus, Peerless midbass ja Visatoni 8″ woofer.

Ribavineer-viimistlus, Visatoni elemendid.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Kast on kohandatud kõrgusse mööbliga, nagu ka peitsitoon; elementidena kasutuses Visatoni hi-end kõrgsagedus, Peerlessi hi-end midbass ja vana hea Visatoni 8″ woofer.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Hele kasespoon, Visatoni elemendid.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Tumepruun peits vineerviimistlusel, Vifa XT kõrgsagedus ja Peerless HDS hi-end midbass, 8″ Visatoni W200S woofer.

Visatoni elementide puhul oli põhiliselt SC10N kõrgsagedus, W130S midbass ja 8″ W200S woofer.

Tehniliste muudatuste puhul põhiliselt sai asendatud kesk- ja kõrgsagedus, kuna suuremad muutused soundis sai just nende abil meeldivalt esile tuua.

Kõlarite üldvõimsus on 100W RMS, näivtakistus 8 oomi, sagedusriba 35-20000 Hz. Mõõtmed valdavalt 170 mm laius, 350 mm sügavus ja kõrgus 1020-1050 mm, varieerudes – lisanduvad muidugi ka aluste mõõtmed.

Tulles põgusalt tagasi veel ka püstitatud eesmärkide osasse, siis 3ndaks kriteeriumiks oli tõik, et kõlar võiks viisakalt mängida ka väiksemas ruumis. Kehtib ju reegel, et “suur asi suurte ruumi, väiksem väiksesse”, ja mudiugi – antud mudel mängibki paremini üle keskmise suurusega ruumis, kuid põhimõtteliselt võib ta ka väiksemasse tuppa “suruda” – eks kõik on ju siiski maitsemeeles kinni!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hele kasevineer, Peerlessi midbass ja Vifa BC25 kõrgsagedus.

Erinevaid Nr5 lahendusi juba järgmistes postitustes!

 

Advertisements