Sildid

, ,

Minuga võttis ühendust klient, kes oli huvitatud pisut teistsugusest lahendist kui tavaliselt – nimelt oli ta välja valinud ühe küllaltki tuntud Taani audioentusiasti Troels Graveseni  disainitud (ja üle terve maailma laialt ehitatud). Täpsemat ja väga põhjalikku kirjeldust (ning ka teiste poolt teostatud lahendeid) saab näha tema SAIDILT – http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm

Tegemist on küllaltki keeruka ja töömahuka projektiga, kuid tulemus oli seda ka väärt.

Kõigepealt jõudsid minuni elemendid Saksamaalt – Eminence`i 10″ bassid:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kõrge tundlikkusega nö PA elemendid, mis on küllaltki erinevad elemendid minu poolt tavapärasestest kasutatutest.

Ka midbass ja kõrgsagedus panid meeled kirkamalt tööle:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jantzen Audio JA8008 ja Audaxi TW034XO elemendid – kõrgsagedus sai lisaks waveguide`i.

Midbass – kui nii öelda võib, tegemist on ikkagi 8″ hea tundlikkusega nö lairiba elemendiga – on ise väga õhulise ehitusega, äärmiselt kerge klaaskiud-paber koonusega ja korraliku “mootoriga”, mis tagab madala moonutusega esituse.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kõrgsageduse lahend nägi välja lõpuks järgmine:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kõlarile sai ette ka katteriidega raam, siin võimalik värvikombinatsiooni otsustamine:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kastid ise vineerist, esiplaat 30 mm paksune ja kasepuiduga ääristatud servad.

Vaate sisemusest ja filtrid. Kast ise on väga jäik ja lausa mitmetest punktidest seotud. Ka kaal tuli lõpuks päris viisakas. :) Juhtmed on hõbetatud PTFE, konded ja poolid Jantzen Audio toodang.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tagumiste elementide jaoks tuli samamoodi kate, nii visuaalsetel kui ka soovituslikel akustikalistel kaalutlustel:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

100!!!!! auku 2 katte peale!

Kate jäi lõpuks välja nägema nii:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Akustilise takistina “aeglustas” helikiirgumist vilt.

Ja kõlar ise suures plaanis nii:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alla läksid ka piigid, ühelt poolt minimaalse kokkupuutepinna tekitamiseks, teisalt aga ka asjaolu tõttu, et kasti konstruktsiooni tõttu on see avatud allapoole:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pildil on näha, kuidas midbass osaliselt ulatub kõrgsageduse ruupori peale – vähendades elementide tsentreid, parema faasikorrektsiooni jaoks.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kõlari sound oli midagi teistsugust. Esiteks bass – see oli täpne; ta ei tambi ajudesse, kuid sa tundsid seda oma kõige keharakkudega; vokaalosa õhuline ja kontsentreeritud, koos detailse ja samas pehmepoolse kõrgsagedusega. Ka pikema kuulamise peale ta ei väsita. :)